Kultura snkrd #6 - adidas ZX Flux
adidas od zawsze znany był z jednej najważniejszej rzeczy, którą rozwijał na przestrzeni lat. Mowa tu o tworzeniu sneakerów, które zawsze są doprecyzowane do granic możliwości i w każdym calu. Na przestrzeni dekad największe tuzy sportu pokochały produkty tej marki. Nic dziwnego w końcu z powodzeniem pobijały kolejne rekordy w swoich dziedzinach lekkiej atletyki, piłki nożnej czy koszykówki.
Na całym globie (w co nie chce nam się wierzyć) istnieje też prawdopodobnie malutki procent ludzkości, którzy nigdy nie słyszeli o charakterystycznym logo w kształcie koniczyny (inaczej Trefoil) i słynnych trzech paskach - kultowych i najbardziej charakterystycznych dla niemieckiej marki. Mając na celu budowanie nowych, bardziej otwartych relacji ze swoimi odbiorcami, zdecydował, że czas rozwinąć skrzydła w kierunku modeli bardziej stylowych.
Istotną kwestią było stworzenie czegoś, co będzie jednocześnie połączeniem klasyki, jak i nowoczesnego, miejskiego stylu. Osiągniecie zamierzonego celu wymagało sięgnięcia do archiwalnych modeli, które uważane były za jedne z najlepszych biegówek na świecie. Mowa tutaj o serii butów ZX, a dokładniej ZX 8000 z 1989 roku, który dzięki swojej charakterystycznej konstrukcji płynnie przeszedł ze szlaków biegowych, na chodniki dużych miast.
W ten sposób w 2013 roku powstał ZX FLUX. Model zdecydowanie charakteryzujący się prostotą wykonania, ale zarazem o nieograniczonych możliwościach designowych.
Cholewa może być tworzona z różnego rodzaju materiałów, które w połączeniu z formowanym zapiętkiem, odpowiedzialnym za stabilizację cholewy tworzy świetny wygląd, zdecydowanie zapadający w pamięć każdego użytkownika.
Podeszwa pozostała całkowicie niezmieniona i wygląda prawie identycznie jak w modelu 8000, czyli jest bardzo miękka i wyposażona w Torsion System odpowiedzialny za naturalny ruch skrętny stopy.
Dzięki nieograniczonej możliwości tworzenia nowych rozwiązań kolorystycznych, ZX FLUX jest modelem, który zdecydowanie przypadnie do gustu nie tylko tzw. Sneakerhead-ów, czyli kolekcjonerów butów sportowych, ale użytkowników w każdym wieku, gotowym otworzyć się na nowe style.